sábado, 14 de mayo de 2011

Qüestionari sobre les TIC



Professor/a: Noemí Acedo Alonso, Prof. de l'assignatura Introducció a la Literatura Comparada
Institució: Fac. de Filosofia i Lletres, Universitat Autònoma de Barcelona

Utilitzes les TIC (noves tecnologies, internet, power point, etc.) en el procés d'ensenyament-aprenentatge?

Sí que les utilitzo. Em semblen molt útils si es fa un bon ús. A la part més teòrica de l'assignatura, fig servir els power points per a que els conceptes importants (la terminologia específica de la matèria) quedin millor explicats. A més, sempre poso algun exemple provinent d'altres camps artístics com la música, la pintura, la dansa... L'assignatura no només se centra en la literatura. Els textos, però, els envio a través del campus virtual, àmbit que també es pot considerar relacionat amb les TIC.

Quins avantatges i desavantatges creus que té la utilització de les TIC, tant a l'hora d'ensenyar a l'aula com a l'hora d'aprendre dins i fora de l'aula?

L'avantatge per mi és que, per exemple, a l'hora de fer les entregues de ressenyes (l'alumnat s'avalua mitjançant l'entrega de tres ressenyes crítiques) es fa a través del campus virtual. D'aquesta manera queda registrada l'entrega, i la correcció i enviament es fa més fàcil per la professora.
Un dels desavantatges que veig en l'utilització de les TIC és que es nota en el nivell d'atenció per part de l'alumnat. Crec que la forma en què avui dia es s'assimilen els continguts ha canviat, perquè l'atenció i la forma de memoritzar han pres altres camins des de l'aparició d'internet i la gran presència que tenen a la nostra vida quotidiana. Per això, en faig ús, però limitat. Encara m'agrada molt més la lectura de llibres que sobre la pantalla, i prefereixo l'escriptura a mà que la que es fa a l'ordinador.



No hay comentarios:

Publicar un comentario